Distribuci jsme překročili a hodně o nás uslyšíte, zní z eD group

358

Skupina eD group prošla proměnou. Výrazně posunula svůj náhled na byznys i fungování sebe sama. O jejím směřování, dalších akvizicích i nové komunikaci promluvili řídící partner Martin Štrupl a lídr komunikace Šimon Churý.


V jaké fázi se nyní nachází skupina eD group a kam dále směřuje?

MŠ: Překročili jsme hranice tradiční distribuce. Máme historicky dané základní kameny, šest firem, šikovně jsme si je poskládali a jdeme s nimi do růstových oborů. V nich chceme být silnou technologickou skupinou v regionu CEE. Chceme se doplňovat technologicky, softwarově a silně zasáhnout do trhu, zároveň zůstat flexibilní a neproměnit se ve zkostnatělý korporát.

ŠCH: Zatím jsme za cílem šli zejména pomocí akvizic, produktů, služeb a změn ve fungování skupiny, nyní přidáme další důležitý prvek – komunikaci. Doposud si marketingovou komunikaci řešily firmy zvlášť, nyní budeme společně pracovat na visibilitě a image celé technologické skupiny. Značka eD group si chce na trhu vydobýt pozici důvěryhodné autority, odborníka, rádce i spolehlivého partnera. Plánujeme vystupovat na odborných konferencích a do médií přinášet zajímavá témata i data z trhu, tak jako to dělá například naše marketingová skupina DFMG s projektem Česko v datech.

„O potřeby obchodních partnerů pečujeme komplexně.“

V čem je podle vás eD group unikátní?

ŠCH: Neposkytujeme jen úzkou, specializovanou službu či produkt, ale celou škálu, což nám umožňuje právě portfolio firem ve skupině. Díky tomu pečujeme o potřeby výrobců i zákazníků komplexně, z obchodního, softwarového i marketingového pohledu. Umíme jim poradit, vyřešit jejich problém, vymyslet nové řešení, propojit je s dalšími subjekty nebo jim pomoci efektivně prodávat díky marketingu, zákaznické péči a datové analytice. Krom toho máme vlastní vývoj.

Co v poslední době vlastní vývoj přinesl?

MŠ: Nejnovějšími projekty jsou služba vzdálené pomoci využívající rozšířenou realitu IT Parťák nebo unikátní technologie pro měření kampaní a nákup mediálního prostoru ADvolution, kterou vyvinula naše marketingová skupina DFMG. Pár měsíců nazpět pak v eD systemu vznikl nástroj eD expert pro komunikaci v e-shopu nebo analytický nástroj eD BIT. Vlastní vývoj mají ale i další firmy, třeba E LINKX, Datron, WinShop a všechny start-upy spadající pod TechnologyHub. Jako skupina tak rosteme i díky vlastním inovačním projektům, za což jsem velmi rád, jelikož by nebylo zdravé jen přidávat další a další entity, firmy.

Skupina se za poslední dva roky rozrostla nejen co do akvizic a vlastních projektů, ale i personálně. Která známá jména přibyla?

ŠCH: Mnoho odborníků s energií a inovativními nápady. Například v DNS to byli CEO Stanislav Šmolík a marketingový ředitel Tomáš Prejda, v E LINKX komerční ředitel Richard Wittek, v eD system týmlídr zákaznické péče Matěj Paschek nebo manažer nákupu Milan Tajčman.

MŠ: Je pro nás důležité přibírat do našich řad ikony. Hledáme lidi, kteří umí uvažovat s přesahem ze svého oboru. Díky tomu se můžeme dále rozvíjet.

„Skupina roste i díky vlastním inovačním projektům.“

Takže se v eD group změnil nejen přístup v hledání nových firem, ale i lidí?

MŠ: Ano, dříve do eD group chodili převážně lidé z distribuce, dnes hledáme napříč obory. Propojování je u nás vidět ve všech oblastech. Zároveň jsme změnili i přístup k práci, na projektech nyní pracujeme napříč firmami eD group, navzájem se školíme a sdílíme know-how, nástroje i užitečná data. A děje se to nejen na úrovni managementu a jednotlivých týmů, ale i s přesahem na naše partnery, kteří z toho těží.

Bude se eD group rozšiřovat o další firmy?

MŠ: Oproti předešlým dvěma rokům je nyní transakční trh velmi živý, objevují se zajímavé příležitosti, na druhou stranu jsou drahé zdroje. V tomto roce máme ve hře tři čtyři projekty, které doplní náš core byznys. Pak si dáme pauzu na konsolidaci. Po dvouleté vlně akvizic budeme mít obstarány všechny klíčové služby. Nemyslím si, že bychom se v akvizicích úplně zastavili, ale už si budeme zkrátka více vybírat.

„Přinášíme něco, co před námi nebylo.“

Co pro vás znamená eD group osobně?

MŠ: Vidím v ní možnost vybudovat něco nového. Nestojíme však na zelené louce, ale na historických pilířích – firmách, které navíc tvoří týmy plné odborníků. Je to příležitost dalším personálním a akvizičním rozvojem vytvořit něco zajímavého. Zároveň se mi líbí naše aktivity, například vývoj pokladních systémů WinShop a další. Jsou to kroky do nových oborů, které ale propojujeme s naším byznysem.

ŠCH: Rodí se u nás nové nápady a rostou z nich projekty, které propojujeme s reálným byznysem v několika směrech – napříč odděleními jednotlivých firem, skrz celou skupinu a dáváme je k dispozici pro rozvoj i našim partnerům, ať už z řad světových IT výrobců, prodejců či zákazníků. Baví mě, že přinášíme nejen do skupiny, ale i na trh něco, co před námi nebylo.

Děkujeme společnosti Dolní oblast Vítkovice za možnost fotografovat v Gongu (www.dolnivitkovice.cz)

Šimon Churý

Marketingový ředitel eD system

Nově zastřešuje komunikaci technologické skupiny eD group. V marketingu a obchodu se pohybuje přes 20 let, z toho čtyři roky jako ředitel marketingového oddělení eD system, kde je odpovědný za marketingovou podporu světových IT značek na distribučním trhu v Česku, na Slovensku a v Polsku.

Martin Štrupl

Řídící partner eD group

Výkonná síla ve skupině s odpovědností za řízení a rozvoj společností eD group. Na starost má i sjednocování řízení, rozvoj spolupráce mezi firmami a akvizice. Má rozsáhlé zkušenosti z různých oborů a do světa IT přináší inovace a nové myšlenky. Má rád aktivní život s aktivními lidmi, kteří ho umějí obohatit.


Další informace o skupině firem eD group najdete na oficiálním webu www.ed.cz