Odvaha dělat změny táhne Club 3D kupředu

61

Už francouzský spisovatel a filozof Voltaire věděl, že úspěch je dítětem odvahy. Právě tuto klíčovou vlastnost v roce 2016 našla nizozemská společnost Club 3D, když ukončila výrobu grafických karet a zaměřila se na poskytování kvalitní konektivity. Prudké otočení kormidlem loď nepotopilo, firma se svými produkty dnes slaví celosvětový úspěch. Ten nám přiblížil Steffen Bruch.

Odvahu to jistě chtělo. Vždyť na grafické karty se společnost sídlící v Amsterdamu zaměřovala od svého vzniku v roce 1997. Po téměř dvaceti letech za jejich výrobou ale udělala tlustou čáru a definitivně se rozhodla vydat jiným směrem.

S rozšířením portfolia začal Club 3D koketovat už po roce 2010, kdy postupně přidával do své nabídky adaptéry, nabíječky, kabely, dokovací stanice, huby či video rozdělovače. Definitivní ujištění, že se vydává správnou cestou, přišlo s hitem roku 2016 – adaptérem DisplayPort na HDMI kabel 4K 60Hz.

Firma byla první na světě, která jej dokázala dodat ve velkém, což se logicky potkalo s obrovskou poptávkou. V Amsterdamu tak padla i ta poslední pochybnost: konektivita je prostě budoucnost! V současnosti má společnost své zákazníky v celé Evropě, Severní Americe, Japonsku, jižní Africe i na Blízkém a Středním východě.

Osobní kontakt je nenahraditelný

V našem regionu ji zastupuje čtyřčlenný tým německé pobočky. Ten je zodpovědný za aktivity firmy ve střední a jihovýchodní Evropě, Německu, Rakousku, Švýcarsku a Dánsku. V čele této pracovní skupiny stojí Steffen Bruch, pro nějž je to druhá štace v IT segmentu.

„Můj předchozí zaměstnavatel byl zákazníkem Club 3D. A když se zakládala německá pobočka, využil jsem příležitosti a připojil se,“ vysvětluje zkušený manažer svůj přestup, který se upekl už v roce 2001.

Poměrně široce rozvětvený region obráží Steffen Bruch nejčastěji autem, za ty roky tak najezdil stovky tisíc kilometrů. Za svými klienty a obchodními partnery rád vyráží i v době, která umožňuje potkávat se vzdáleně přes obrazovky. „Zákazníci chtějí naše produkty vidět a osahat, ocenit jejich výjimečnou kvalitu. Dnešní možnosti videohovorů a chatů jsou fajn, ale osobní setkávání nelze opomíjet,“ podotýká.

S eD na vlně lidskosti a profesionality

Podobnou filozofii uplatňuje i při spolupráci s eD, které je jedním z klíčových distributorů firmy. Club 3D se pravidelně účastní konferencí a každoročně vyráží na ostravskou centrálu eD proškolit tým obchodníků. „Chceme, aby kolegové z eD měli ty nejčerstvější informace o našich novinkách a technologiích,“ objasňuje Steffen Bruch.

I v době digitalizace vítězí na trase 3D–eD zejména lidský přístup.

„Lidé z eDéčka komunikují, jsou nápomocní a motivovaní něco budovat. Spolupráce s Janem Okřinou patří k nejlepším ze všech našich partnerů,“ nešetří Steffen Bruch chválou (nejen) na adresu produktového manažera a těší se na další progres ve spolupráci.

Velký potenciál vidí například v rostoucím polském trhu. „Kde i eD system posiluje své působení,“ připomíná.

Na levném produktu neušetříte

U konektivity už neplatí, že se jedná o nízkonákladový segment s nízkými maržemi a slabým technologickým rozvojem. Její vývoj nabírá v posledních letech na tempu.

„Například nejnovější kabely umožňují ohromující rozlišení, nabíjení 240 wattů a rychlost 80/120 gigabitů za sekundu,“ zmiňuje zástupce společnosti. Revoluci v Club 3D zažívají i dokovací stanice, jejichž nová generace nabídne podporu až čtyř externích displejů s 4K/60Hz.

„Raději koupit kvalitní řešení, které funguje ihned, než levný produkt dvakrát.“

Hardwarová společnost o zákazníky nebojuje cenou. V duchu baťovského „nejsem tak bohatý, abych si mohl kupovat levné věci,“ sází především na kvalitu svých produktů. „Přál bych si, aby firmy i koncoví zákazníci stále více chápali, že je výhodnější koupit kvalitní řešení, které funguje ihned, než levný produkt dvakrát,“ podotýká zkušený manažer. Výrobky s dlouhou životností jsou navíc šetrnější k životnímu prostředí, na čemž si firma zakládá. Proto už řadu let používá recyklované obaly a certifikované bio sáčky všude, kde je to možné.

Blízko k přírodě má i sám Steffen. Ve volném čase cestuje po Evropě a dobíjí energii u moře. „Nejraději mám Bretaň – krásné pobřeží, pláže a skvělé jídlo,“ doporučuje. Doma je ale jinde, v třicetitisícovém městečku Kreuztal, kde se vyrábí nejpopulárnější německé pivo značky Krombacher. Kromě toho tam sídlí i druholigový házenkářský tým, který má ve Steffenovi Bruchovi oddaného podporovatele. „Na domácí zápasy mám permanentku a občas vyrážím s ostatními fanoušky i na venkovní zápasy,“ uzavřel sympaťák se sportovní duší, který věří v další sladké výhry na palubovce i v byznysu.

Článek vznikl překladem rozhovoru z anglického jazyka.


Přečtěte si další rozhovory z našeho magazínu: