Obchodníci z Ostravy: Tým, který si kryje záda

415

V průběhu 23 let se stal z kolegy šéfem, který ví, jak vést lidi, aniž by tým opustila přátelská atmosféra – i když jde zrovna do tuhého. Řeč je o Jaroslavu Čerbákovi, který již přes deset let stojí v čele třináctičlenného týmu v Ostravě.

„Mám super partu lidí. Každý je jiný, ale dohromady nám to šlape, jako kdybychom to ladili už od školy,“ přiznává s hrdým výrazem ve tváři. Kombinace schopností a charakterů, které nachází u svých kolegů, je podle něj základem úspěšného týmu.

Ačkoli by se to nezasvěcenému pozorovateli mohlo zdát, náplň práce obchodníků není stereotypní. Každý den přináší nové výzvy, což si členové oddělení pochvalují. „Žádný den není úplně stejný. Obchod, lidé, strategie, každé ráno se můžete těšit na něco nového,“ přiblížil Jaroslav práci v obchodu.

Další charakteristickou vlastností je pak komunikace a silný tlak na výkon, který ale jeho kolegové zvládají na jedničku. V týmu totiž vládne přátelský duch a smysl pro humor i ve chvílích, kdy by jiným do smíchu být nemuselo. „Když je potřeba zabrat, tak zaberou – bez dlouhých řečí a s minimem výmluv,“ chválí.

Čeho si Jarda na kolezích cení nejvíce? „Umí se zorganizovat i bez komandování. A navzájem si kryjí záda. Někdy i mé, což je bonus,“ dodává s úsměvem. Schopnost samostatně řešit problémy a adaptovat se na nové technologie považuje za nejsilnější stránky týmu. „Zatímco dříve se veškerý byznys řešil telefonováním, dnes si s klienty často rozumíme i beze slov, třeba pomocí GIFů nebo smajlíků v chatu. I to patří k práci obchodníka – umět jít s dobou,“ uzavírá s úsměvem.


Jaroslav Čerbák, ředitel pobočky Ostrava

Začínal jako obchodní manažer a postupně se propracoval do vedení. Je to šéf se srdcem na správném místě, který si cení přátelské atmosféry v týmu a přesně ví, jak kolegy motivovat i v náročných chvílích.

Jarda je člověk, který má jasný cíl a nebojí se za ním ostatní dotáhnout. Má tah na branku, smysl pro fair play a nic ho jen tak nerozhodí, ani faktury po splatnosti.

Ve volném čase si kromě cestování rád pustí rockovou muziku a vychutná si skleničku vína nebo si odpočine u dobrého jídla s přáteli a rodinou. K jiným myšlenkám ho dostává sport, nejraději mizí na kolo nebo do lesa.

  • t: +420 724 222 056 / e: jcerbak@edsystem.cz
  • 23 let v eD

První divize po boku Jaroslava

Protože pod sebou má Jarda v Ostravě opravdu početný tým, který čítá třináct členů v několika divizích, představíme si v tomto článku jen jeho část – divizi číslo jedna, která se zaměřuje na největší klienty. Ostatní najdete v dalších vydáních magazínu eDéčko.

Michal Šafařík, obchodní manažer

Přes 22 let v eD a 25 klientů. Na starosti má především větší integrátorské společnosti, ale vztahy udržuje i s menšími „srdcovými“ firmami. Těší ho práce s lidmi a fakturace, která je pro něj potvrzením dobře odvedené práce. V pracovním životě se považuje za perfekcionistu, v osobním naopak převládá spontánnost.

Volný čas věnuje své rodině, třem dětem a péči o dům a zahradu. Největším koníčkem je zahradničení. Rád pěstuje zeleninu a ovoce, které následně i zpracovává. Každoročně také vyrábí domácí pálenku. Na co si Michal potrpí? Na dobré jídlo a pití, vaření bere jako formu odpočinku. Ideální dovolenou si představuje na kole po jižní Moravě s vínem, ale nepohrdne ani odpočinkem u moře s rodinou. Co byste do něj možná neřekli – je to milovník opery a vážné hudby.

  • 22 let v eD
  • 25 klientů na starosti
  • t: +420 724 222 042
  • e: msafarik@edsystem.cz

Jakub Veselík, obchodní manažer

Kuba v eDéčku pečuje o 65 klientů – od malých firem a prodejen až po velké integrátory. Dbá na kvalitní spolupráci a budování dlouhodobých obchodních vztahů. Nejvíce oceňuje pestrost práce a možnost hledat řešení, která klientům opravdu pomáhají. Jak mu máma vždycky říkala „Dělej vše tak, aby ses za výsledek nemusel stydět“, a tak se tímto heslem řídí. Ve volném čase je nejraději se svou rodinou a tříletým synem. Když má čas, zajde si na kolo nebo zaběhat.

  • 9 let v eD
  • 65 klientů na starosti
  • t: +420 724 222 093
  • e: jveselik@edsystem.cz

René Návrat, obchodní manažer

René je v eDéčku ostříleným matadorem, který opečovává 35 klientů. Když zrovna nepracuje, tak svůj čas tráví s rodinou, jízdou na kole nebo aktivní dovolenou.

Odpočinek nachází při manuální práci na domě, při vaření, ale také si rád zajde na dobré jídlo do restaurace. Perfektní dovolenou si představuje jako čas strávený se svou ženou a psem. bb

  • 18 let v eD
  • 35 klientů na starosti
  • t: +420 724 222 047
  • e: rnavrat@edsystem.cz

Jakub Ligenza, obchodní asistent / obchodní manažer

Mimo to, že se stará o své klienty, podporuje kolegy z týmu v situacích, kdy jsou na služebních cestách nebo třeba na dovolené – byznys prostě musí běžet. Komunikace s klienty i běžná administrativa je jeho denním chlebem. Nejvíce ho baví různorodost každodenních výzev a spolupráce s kolegy. Rozhodně se ho nesnažte naštvat, ovládá bojové sporty – trénuje děti i dospělé v tradičním karate a připravuje je na závody v Česku i v zahraničí, to je jeho největší koníček.

  • 9 let v eD
  • 11 klientů na starosti
  • t: +420 724 222 067
  • e: jligenza@edsystem.cz

Týmy z eDéčka představujeme pravidelně: