V únoru došlo ke změně ve vedení nákupní skupiny softwaru a networkingu. Tým převzala Lucie Adámková. Dřívější produktová manažerka stojí za úspěchy služeb As a Service a do čela přináší inovativní přístup.
S pozicí Business Unit Managera přebírá Lucie Adámková starost o třicítku značek z oblasti softwaru a síťových produktů. Mezi těmi nechybí velikáni jako Microsoft, TP-link, Corel, Cisco, Ubiquiti, Eset nebo Bitdefender. Tento počet ale nebere jako konečný.
„Plánujeme rozšíření softwarové nabídky i síťařiny. Jsme již v pokročilé fázi, konkrétní značky ale zatím prozradit nemohu,“ odhalila nejbližší plány unity. Po boku má devítičlenný tým produktových manažerů a asistentů nákupu. Za software jsou to Jan Šumpich, Martin Lukačko, Vít Różański, Pavel Hruška, Dominik Maňák. Za networking Jaromír Červený, Lukáš Owczarzy, Tomáš Mžik a z části Aleš Nečas. Oba týmy navíc sdílejí posilu – studenta Michala Pytlíka.
Out of the box myšlení ji dostalo do čela
Lucčina agenda? Vedení týmu, péče o značky, a taky hledání inovací a nových směrů – a to i mimo zavedené standardy. Právě přemýšlení Out of the box je Lucce vlastní a propsalo se do nejednoho jejího projektu. Do eD nastoupila před čtyřmi lety, zaměřovala se na Microsoft a projekt eD SaaS, který byl v té době ještě v plenkách.
Pod vedením Lucie se ale rozrostl na službu se stovkami klientů. „Později jsem převzala i eD DaaS, který taky vyrostl,“ nastínila rozvoj projektů, které nově doplnila o další dvě služby CyberSecurity a TechnicalSupport.
Její jedinečný přístup oceňuje i ředitel nákupu Jan Novák. „Takovou Lucku by měl mít každý tým. Inovuje, pohotově reaguje na změny trhu a neustále přichází s novými myšlenkami,“ dodává s tím, že do čela ji dostal také vztah k zákazníkům – nemohou si ji vynachválit. „Komunikaci s klienty miluju. Organizuji třeba snídaně na pobočkách, kde společně probíráme novinky, jejich potřeby a přání,“ popisuje s tím, že by podobné akce doporučila i dalším kolegům. „Nad dobrou kávou a něčím k snědku se lidé více otevřou. Komunikace je příjemnější a upřímnější.“
Tři cíle pro unitu, čtvrtý pro Lucii
Pro následující měsíce má hlavní trojici cílů. Za prvé – stabilizaci týmu. „I když zůstávají stejní lidé, došlo k obměně některých pozic, které je třeba si zažít.“ Za druhé – zmíněné rozšíření portfolia. Za třetí – leadership. „Chci být dobrá šéfová. Proto jsem se hned vrhla na vzdělávání v oblasti lídrshipu.“
Osobní výzvou je pro ni nezklamat důvěru vedení eD a klientů, pro které je parťákem v byznysu. „Jsem tady pro ně pořád. Jen prosím o schovívavost. Dříve jsem požadavky řešila okamžitě, tak rychle to nyní nepůjde. Obracet se ale mohou na mou pravou ruku Dominika Maňáka,“ slibuje. Zklamat nechce ani kolegyně. Je jedinou ženou, která vede nákupní tým v eD. „Jsem hrdá a beru to jako zodpovědnost vůči ostatním holkám v eDéčku. Chci chlapům ukázat, že i ženy mají koule a ostřejší lokty,“ uzavírá s úsměvem.
Čtyři eD služby pro partnery
Trend As a Service asi není třeba dvakrát představovat. Jde o pronájem čehokoli jako služby. V eDéčku jsme donedávna nabízeli dva takové projekty, eD SaaS a DaaS, známé jako Sáša a Dáša. Nově pod hlavičkou eD služby přibývá CyberSecurity a Technical Support.
„Oblíbenost služeb stále roste. Odráží poptávku i preference mladší generace. Ta si začíná uvědomovat, že vlastnictví není vždy výhodou,“ vysvětluje trend As a Service Lucie Adámková. Možnost pronájmu dle jejich slov přináší mnohem větší flexibilitu. Nezatěžujete cashflow, umožňuje rychlou obměnu a nabízí přidané služby jako třeba servis.

U softwarových produktů považuje fyzické vlastnictví často až za nelogické. „Představte si třeba Microsoft Office – v krabici je aktivační klíč, který zadáte online. Žádný produkt v ní nenajdete. Papírovou krabici, kterou držíte v ruce, ale musel někdo vyrobit a dostat až k vám. Takže to nejen postrádá smysl, ale i z ekologického hlediska je to průšvih,“ vysvětluje.
Hardware (DaaS) a software (SaaS) jako službu u nás v eDéčku nabízíme již několik let. Nyní k nim Lucie přidala další služby – kyberbezpečnost a technickou podporu. „CyberSecurity je velké téma a pro spoustu firem povinnost. Menší podniky si ale často nemohou dovolit vlastního ajťáka. Snadnější je platit pravidelnou částku externím odborníkům, kteří se o vše budou starat za ně,“ vysvětluje pozadí vzniku služby CyberSecurity.
Z potřeby trhu vznikla i druhá novinka. „Technická podpora vyústila z ostatních služeb. Spousta resellerů nás totiž prosí o poradenství ohledně některých produktů či softwaru, například jak něco nainstalovat. Nyní se budou moci obracet na dedikované osoby v eDéčku, které jim s dotazy klientů pomohou,“ přiblížila nabídku eD služeb.