Martin Krištof: eD má první nástroj využívající AR pro resellery

115

Celý trh se shodne na tom, že moderní technologie, umělá inteligence (AI) či rozšířená realita (AR) mohou pomoci s byznysem. Avšak jak konkrétně? Na to už odpoví málokdo. eD má dlouhodobě ambice býti lídrem v inovacích. A proto se chopilo i této výzvy. A podařilo se. Na trh jako první distributor přineslo nástroj využívající AR, který resellerům reálně usnadňuje podnikání.

Několik měsíců na něm jen s pár zasvěcenými kolegy pracoval Martin Krištof. Propojil v něm své letité zkušenosti z oblasti zákaznické péče, zavádění technologií a IT. Na jaře 2023 pak eD představilo trhu službu IT-Parťák. Reselleři díky ní outsourcují triviální servisní požadavky svých zákazníků. Vyřeší je za ně IT-Parťáci. Na dálku, pomocí rozšířené reality, rychleji, levněji, navečer i o víkendech.

„AR ušetří oběma stranám spoustu peněz.“

V IT oboru B2B segmentu novinka, v těžkém průmyslu na tomto principu komunikují firmy se zákazníky napříč celým světem. „Software AR začalo využívat výrobní odvětví, kde každá minuta výpadku linky stojí balík peněz. Zákazník tak s dodavatelem výrobního stroje na dálku zjistí, kde je problém. Dodavatel mu přesně řekne, co je potřeba koupit – třeba matici za pár korun v hobby marketu. A pak zákazníka navede, jak díl vyměnit. Výroba pokračuje, dodavatel nejezdí kvůli banalitě přes půl světa a obě strany ušetří spoustu peněz,“ vysvětluje Martin Krištof kořeny služby, kterou v zázemí technologické skupiny eD group upravil pro potřeby IT distribuce a zákazníky eD.

Z prodejního agenta technologickým expertem

Na českém trhu byste těžko hledali člověka, který má lepší předpoklady se takového úkolu zhostit. Martin se již patnáct let pohybuje na rozhraní dvou světů – péče o zákazníky a IT. Léta působil jako technologický expert ve velkých kontaktních centrech. Hned po studiu IT začal naprosto od píky jako prodejní agent v call centru společnosti O2. Následoval kariérní posun do manažerských pozic, řízení provozu call centra a orchestrace provozu více než tisíce lidí na jedenácti linkách. Dnes jej tak média právoplatně označují jako špičkového odborníka na kontaktní centra.

Právě O2 mu dalo kvalitní základy. „Tehdy měli nejlepší call centrum. Všechny korporace se jim chtěly vyrovnat,“ popisuje. Třeba innogy, do jehož řad v roce 2015 přestoupil. V energetickém korporátu dostal mimo jiné na starost investice do technologií pro rozvoj zákaznické péče. Zároveň tam potkal dvě pro jeho život zásadní osoby. Svou nynější manželku a současného obchodního ředitele eD Tomáše Jungmanna.

„Vyřeší Parťák, fakturuje reseller.“

„Tomáš mě tehdy nabíral. Pracovali jsme na spoustě technologických projektů a dostali jsme innogy na špičku v České republice v hlasové analytice, za což jsme získali první cenu v soutěži Czech Contact Center Awards 2017. Poté za námi chodilo opravdu hodně referenčních návštěv z vrcholných pozic velkých korporátů, čímž jsem nasbíral cenné kontakty, které doteď využívám,“ vzpomíná.

Další prvek posilující synergii eD group

V témže roce Tomáš Jungmann odešel za pracído Británie. S Martinem však zůstali přátelé a jednou za čas se sešli. A když v roce 2019 Tomáš přijal post obchodního ředitele eD, věděl, že inovátor jako Martin má IT distribuci co nabídnout. A že technologická skupina by pro něj byla skvělým inkubátorem nápadů. Jejich cesty se tak po pěti letech znovu propojily.

V roce 2022 společně založili firmu IT-Parťák. Tomáš se chopil funkce jednatele, Martin provozního ředitele (COO). Moderní nástroj začlenili do technologické skupiny eD group. Ta dlouhodobě apeluje na synergii napříč skupinou a IT-Parťák ji ještě více posílil – začal pomáhat s prodejem obchodním partnerům eD system.

„Není potřeba, aby reselleři byli u všeho fyzicky. IT servisní požadavky levelu 0 a 1 ve skutečnosti nikoho nebaví a marníme jimi čas, tak proč je neoutsourcovat a řešit vzdáleně. Chci jim ukázat cestu, jak jezdit jen k hodnotnějším problémům, kde je jejich přítomnost a odbornost nenahraditelná,“ nabízí Martin Krištof resellerům možnost přesměrovat elementární požadavky na Parťáky. Ti díky rozšířené realitě vyřeší problém vzdáleně a rychleji. Zákazník následně za službu zaplatí, jak byl zvyklý, svému resellerovi – a ten si k levněji provedené práci přičte libovolnou marži.

Služba IT-Parťák je unikátní využitím rozšířené reality (AR). Díky tomu lze problém jednoduše vyřešit na dálku, například skrze fotoaparát na mobilu.

Junioři komunikačně předčí seniory

Své Parťáky do týmu vybírá zejména dle komunikačních schopností. „Řeší jednodušší věci, takže hluboká znalost IT není potřeba, případně je vše doučím. Klíčové pro mě je, aby mluvili jednoduše, srozumitelně, aby i 60letou paní dokázali navést, kde má na co kliknout a kde co přepojit. To paradoxně seniorní ajťáci těžko zvládají. V jedné větě použijí slova nasetupovat, DNSko, výchozí brána a nalogovat a zákazník na druhé straně vůbec netuší, o čem je řeč,“ vysvětluje. S úsměvem zdůrazňuje ještě jeden komunikační trik, který svůj tým učí: „Za nefunkčnost či problém nikdy nemůže uživatel, ale vždy zařízení!“

Službu IT-Parťák momentálně podle jeho zkušeností využívají zejména reselleři, kteří myslí netradičně a sami si zkoušejí hrát například s nástroji jako ChatGPT. A pak ti, kteří jsou přetížení nebo to mají ke koncovému zákazníkovi daleko, protože jim ušetří cenný čas pro složitější požadavky a věnování se jádru byznysu – prodeji softwaru a hardwaru – nebo i rodině.

„Nyní jste na tahu vy.“

„S Tomášem jsme měli kuráž spojit svá jména a pověst s unikátním start-upem a důvěru jsme získali i od velké technologické skupiny firem eD group, která na trhu působí 30 let. Nyní jsou na tahu reselleři. Je čas otevřít se moderním technologiím, nástroj k tomu máme. Pojďme změnit tradiční způsob řešení problémů, řešit je efektivněji a k větší spokojenosti všech stran,“ nabádá Martin Krištof.


3 zajímavosti o Martinovi Krištofovi

▶ Jako šéf je dle svých slov a k nelibosti okolí přísný perfekcionista a těžký analytik, avšak i spravedlivý a co slíbí, splní. Také je zaměřen na řešení problémů, čímž trpí jeho manželka – když očekává, že ji Martin pouze vyslechne, dočká se důkladné analýzy situace a návrhu řešení.

▶ Nadšencem do zavádění inovací je i v osobním životě. Doma má aktuálně 100 zařízení napojených na wi-fi.

▶ Jeho velkou zálibou je focení. Poprvé komerčně fotil svatbu své třídní učitelky, za snímky dostal oběd. Dnes se specializuje na svatby, portréty, fashion a glamour snímky mladých žen. Spokojený je, když výdělkem pokryje nákup modernější techniky.