Jan Nábělek: S Lenovem jsme dosáhli cílů na všech metách

112

Produktová nabídka čítající téměř osm stovek produktů, ztrojnásobení skladové zásoby, meziroční nárůst prodejů o šest procent i pozitivní ohlasy ze strany klientů a zástupců značky Lenovo.

Při hodnocení dvouletého výročí statutu autorizovaného distributora se manažer eD Lenovo týmu Jan Nábělek nebrání úsměvu. Úspěchu jeho tým dosáhl téměř ve všech oblastech. Co konkrétního se dle jeho slov povedlo, kde cítí rezervy a jaké jsou cíle pro další období?


Letos slavíme dva roky jako autorizovaný distributor Lenovo. Jak bys dvouleté období zhodnotil?

S nadšením, dosáhli jsme cílů téměř na všech metách. Dosáhli jsme významného šestnáctiprocentního podílu na trhu v oblasti SMB, což je meziroční nárůst o šest procent. Skladovou zásobu jsme téměř ztrojnásobili a naše produktová nabídka čítá 744 položek, což je o 24 procent více než loni. To se promítlo v klientské základně, která díky rozšíření sortimentu posílila. Portfolio tak i nadále rozšiřujeme a zároveň jsme velmi aktivní v oblasti prodejní podpory

Jak hodnotí změnu partneři eD?

Pozitivní zpětná vazba přichází ze strany zákazníků, zástupců značky i kolegů z obchodního oddělení. Co se týče přidané hodnoty pro klienty, širší portfolio i skladovou dostupnost už jsem zmínil. Ruku v ruce s tím jde posílení eD Lenovo týmu na počet devíti členů, kteří partnerům poskytují maximální péči a jistotu kvalitního vyřízení požadavků v co nejkratší možné době.

„Objem prodaného zboží a dostupnost na skladech se výrazně zvýšila.“

Důležité je také zdůraznit, jak velkou roli sehrála změna formy distribuce v období pandemie. I přes vysokou poptávku způsobující nedostatek produktů se objem prodaného zboží a jeho dostupnost na našich skladech výrazně zvýšil. Pokud bychom na statut nepřešli, bylo by vše mnohem složitější. S nadsázkou se tak dá říct, že změna nastala za pět minut dvanáct.

Myslíš tedy, že statut autorizovaného distributora pomohl eD Lenovo týmu při zmírnění dopadů pandemie?

Co se týče dostupnosti produktů a skladových zásob, tak rozhodně ano. Naopak však pandemie přibrzdila rozvoj v oblasti menších a středních firem. Dobrý start na jaře poznamenala četná omezení a slabší vstup do prodejní sezony. Bylo to něco, s čím jsme nepočítali a bohužel jsme na to nebyli připraveni. Musím však ocenit rychlou reakci našich partnerů, pružný přechod na online komunikaci a posílení prodejů přes jejich e-shopy. Rád bych jim proto upřímně poděkoval, že se nezalekli a bojovali
společně s námi dále.

Zmínil jsi posílenou prodejní podporu. Můžeš jmenovat konkrétní kroky?

Spustili jsme český a slovenský web zaměřený na pracovní stanice www.lenovo-workstations.cz/.sk, kde jsme zaznamenali výrazný nárůst prodejů. Samotné Lenovo spustilo nový partnerský portál www.lenovopartnerhub.com, kde ve spolupráci s námi partneři získávají podporu svých projektů.

V roce 2020 eD spustilo web zaměřený na pracovní stanice https://lenovo-workstations.cz/ a https://lenovo-workstations.sk/.

Máme široký sortiment pracovních stanic, notebooků, desktopů i LCD a navíc jsme nezůstali jen u textových popisů produktů, ale připravili jsme řadu videorecenzí. Krásně nám fungují také webináře a online školení a v neposlední řadě jsme velmi aktivní i v oblasti promoakcí.

Před rokem jsi zákazníkům slíbil zjednodušení a zrychlení procesů. Jak jsme na tom v tomto ohledu?

I to se podařilo. Zjednodušení procesů znamená jakousi přímou linku k výrobci, která je jedním z hlavních faktorů, jenž nám pomáhá růst. V dnešní online době s omezením kontaktů je rozhodující právě rychlá odezva.

„volíme, které produkty chceme exkluzivně přivézt.“

My jsme v první linii komunikační linky, dostáváme tak informace z první ruky. To je velmi důležité nejen při ověřování dostupností, ale především při objednávkách zboží, kdy jako distributor volíme, které produkty chceme exkluzivně přivézt a poskytnout našim partnerům.

A jaké jsou nejbližší cíle týmu pro následující období?

Pro následující rok opravdu smělé. Dále chceme růst v prodejích a dosáhnout podílu na trhu až 25 procent, a to v celém zákaznickém segmentu. Zaměřujeme se také na růst v síti eD PROFI. V přípravě je další rozšíření portfolia, v nejbližší době posílení sortimentu tabletů. Na e-shopech postupně měníme vzhled produktů, kde partneři získají přehledné technické parametry, produktová videa a odkazy na relevantní stránky. V inovacích tak nekončíme, stále je na co se těšit.


O eD Lenovo týmu jste již mohli přečíst: