eD EXPO online přilákalo stovky účastníků z Česka i Slovenska

186

Celodenní online konferenci eD EXPO sledovaly ve středu 3. března stovky účastníků, počet registrovaných v den konání akce překročil tisícovku. Virtuální stánky, odborné přednášky ve dvou studiích, virtuální zasedačka a další obsah přilákaly IT odborníky napříč celým Českem a Slovenskem.

Úderem deváté hodiny ranní eD otevřelo virtuální brány konference eD EXPO online. Celodenní přísun informací odstartovali moderátoři Hanka Koutná a Tomáš Grohregin společně s marketingovým ředitelem eD system, Šimonem Churým. Na úvod přivítali zúčastněné a informovali o nejdůležitějších součástech konference, upozornili na technické vychytávky a předali stručný návod na to, jak si den užít co nejvíce.

„Do vysílání se zapojilo na 30 světových IT značek.“

Odstartováním akce došlo také ke spuštění speciální microsite na adrese www.edexpo.cz, která sledující prováděla celým dnem. A co konkrétního účastníky na konferenci čekalo? Dva přednáškové sály, výstavní sál s virtuálními stánky, virtuální zasedačka, dva kvízy a spoustu dalšího. „Pro diváky akce jsme toho připravili opravdu spoustu. Do vysílání se zapojilo na 30 světových IT značek. Virtuální stánek se zajímavým obsahem si připravily dvě desítky z nich. V průběhu dne bylo navíc živě odvysíláno 22 přednášek. Novinkou byla také virtuální zasedačka podporující networking, do které se připojilo celkem devět značek,“ okomentovala nabitý program organizátorka akce Martina Brauner.

Vysílání jednotlivých přednášek probíhalo ve dvou sálech. Část přednášejících se připojila „na dálku“ ze svých domovů nebo kanceláří, avšak větší část z vystupujících přijela přímo do studia, kde svou prezentaci odvysílali živě na kamery. Diváci se tak mohli seznámit s technologickými novinkami ze světa IT, aktuální situací na trhu, s dostupností produktů či s novinkami na rok 2021. Součástí přednášek Epson, Lenovo, Intel a Logitech pak bylo také představení produktových novinek přímo ze speciálního showroomu ve studiu.

Unikátní obsah účastníky navíc vyzýval k interakci. Po celý den mohli pokládat otázky zástupcům značek, připojit se do virtuální zasedačky a spojit se tak se zástupci značek napřímo nebo navštívit jednotlivé virtuální stánky a procházet si připravené informace a podklady. Úplnou novinkou, kterou si pro návštěvníky distributor připravil, byla panelová diskuze s šéfredaktorem magazínu ChannelWorld Matějem Čuchnou. V rámci 45minutového rozhovoru, kterého se zúčastnili členové managementu eD Group nebo David Kordík ze Samsungu, prodiskutovali aktuální téma digitální transformace.

Konferenci zakončil před pátou hodinou odpolední kvíz, ze kterého si soutěžící odnesli hodnotné ceny partnerů akce, například multifunkční tiskárnu Epson, LCD monitor Philips, Sluchátka X1 Active Noise Cancellation od Lenova a spoustu dalších. Na závěr akce se slova opět chopil Šimon Churý, aby poděkoval jak účastníkům za celodenní pozornost, tak i zástupcům jednotlivých IT značek, kteří se nebáli vystoupit před kamerou a promluvili k zákazníkům i touto netradiční online formou.

Vysílání probíhalo na třech platformách, a to skrze výše zmíněnou microsite edexpo.cz, YouTube kanál eD system a naše Facebookové stránky. Oficiálním ukončením konference tak k pomyslnému zavření bran eD EXPO nedošlo. Pro všechny registrované účastníky je stránka na stejné adrese dostupná i nadále, a to včetně veškerého obsahu. Kompletní záznamy z přednáškových sálů jsou pak k dispozici na YouTube.

„V den akce se počet regitrovaných účastníků vyšplhal na číslo 1.200.“

Právě díky dostupným záznamům organizátoři očekávají další stovky či tisíce zhlédnutí konference v následujících týdnech. „S účastí jsme velmi spokojeni a máme obrovskou radost, že nový formát přilákal odborníky napříč Českem a Slovenskem. V den akce se počet registrovaných účastníků vyšplhal až na krásné číslo 1200. Díky dostupnému záznamu můžeme navíc předpokládat, že se dosah konference bude ještě zvyšovat. Obdobně tomu bylo například u konference eD PROFI. Tu jsme organizovali loni na podzim a počet zhlédnutí se za těch pár měsíců de facto zdvojnásobil. Proto předpokládáme, že by se mohlo finální číslo pro eD EXPO přiblížit hranici tří tisíc zhlédnutí,“ okomentovala sledovanost konference event manažerka Martina Brauner.

Marketingový ředitel Šimon Churý navíc zdůraznil, že celá akce proběhla za dodržení přísných bezpečnostních opatření. „Prostory byly upraveny tak, aby docházelo k minimálnímu kontaktu, všichni účastníci museli dodržovat rozestupy, mít po celou dobu nasazený respirátor nebo nano roušku a na místě se zdržovali pouze na nezbytně nutnou dobu, aby se na ve studiu zbytečně neshromažďovali,“ konference tak byla dle jeho slov pro všechny zúčastněné jak obchodně přínosná, tak i naprosto bezpečná.

Akce eD EXPO online navazuje na tradiční konference eD EXPO, eD WORLD a eD FORUM, které se pravidelně konají v Praze a v Bratislavě. Vzhledem k aktuálnímu vývoji zdravotní situace v souvislosti s pandemií covid-19 se nejspíše nejedná o poslední online akci letošního roku. Posláním distributora je propojovat výrobce se zákazníky, a my v eD děláme vše proto, aby jsme svou misi naplnili i přes všechna aktuální omezení. Šimon Churý také potvrdil, že pokud bude potřeba i následující eventy překlopit do online podoby, plánuje pro zákazníky vymyslet další novinky a inovace, kterými opět o kousek posune zážitek ze setkání „na dálku“.

Celou konferenci můžete zažít i zpětně na adrese www.edexpo.cz