Objevte eD analytics

142

V létě 2020 dostali první výrobci IT značek od eD do rukou unikátní nástroj. Nástroj na monitorování e-shopů. Nástroj, který (až překvapivě) na trhu doposud chyběl.

Řeč je o eD analytics. Datovém systému, který sbírá data ze všech významných e-shopů a stovek dalších internetových obchodů. A co s nimi dělá? Přehledně je zpracovává. Vytváří takzvané dashboardy znázorňující dostupnost daného zboží, informace o jeho cenách i kvalitě zobrazení na e-shopech, a to napříč celým českým a slovenským e-commerce trhem.

Co lze z dat zjistit? Například jak si daný produkt či značka stojí v porovnání s konkurencí. Přesně zanalyzovat cenotvorbu v daném čase a segmentech. Nebo určit, jaké jsou prodejní trendy, které napoví, kdy je vhodné vstupovat s novým produktem na trh.

Nástroj eD vyvinulo s profíky z agentury Dark Side primárně pro IT značky. Někteří výrobci počítačů, notebooků, monitorů, projekční techniky a tiskových řešení dlouho neváhali, do projektu se zapojili a již několik týdnů s cennými daty pracují. Krom nich nástroj využívá nákupní a marketingové oddělení eD.

Do budoucna by však mohl pomáhat i resellerům. Z eD analytics totiž lze vyčíst, čím si konkrétní e-shop škodí. Obchodníci tak mohou svým zákazníkům poskytovat konkrétní rady a eD i díky tomuto nástroji dostojí své vizi být partnerem výrobcům i prodejcům.

Ukázka přehledu cen

Mezi nejdůležitější přehledy v nástroji eD analytics patří porovnání cen daného produktu napříč e-shopy. Vizualizace znázorňuje, jaké informace o cenách na jednotlivých e-shopech se uživateli zobrazí po vyhledání konkrétního modelu notebooku. Například, jak se prodejní cena na daném e-shopu liší jak v procentech, tak v absolutní hodnotě od průměrné prodejní ceny.


Kdo za eD analytics stojí?

Dva zkušení profíci z přední české digitální a komunikační agentury Dark Side. Ta je od června 2019 součástí holdingu Digital First Marketing Group (DFMG), do kterého zároveň investorsky vstoupil eD system group.

Nikola Tůmová, specialistka digitálních médií

Na digitálním marketingu ji baví dynamika, neustálý vývoj a měřitelnost výsledků. Právě proto se mu věnuje téměř tři roky. Její specializací je výkonnostní marketing a webová analytika, jakožto projektová manažerka eD analytics tak koordinuje činnosti spjaté s jeho vývojem a spolupracuje na návrhu přehledů, které budou do nástroje přidány.

Jan Krupička, datový analytik

Datové analýze se věnuje již šest let, od podzimu 2018 pod křídly agentury Dark Side. Na jeho práci jej baví odkrývání na první pohled neviditelných souvislostí. Pro eD analytics vytváří vizualizace poskytující vhled do dat a stará se o takzvanou „čistotu dat“, čili aby údaje z e-shopů byly ve správné podobě a tudíž pro tento nástroj použitelné.

Specialistům Nikole a Janovi s vývojem eD analytics pomáhá tým eD složený z členů nákupního oddělení, IT a marketingu. Společně tak dokonale využívají a zhmotňují dlouhodobé zbožíznalství z IT trhu.


Zajímá vás více eD analytics? Chtěli byste nástroj vyzkoušet? Kontaktujte nás:
Šimon Churý, marketingový ředitel eD system – schury@edsystem.cz
Nikola Tůmová, projektová manažerka eD analytics – nikola.tumova@dark-side.cz