Tomáš Frimmel: Z kanclu peníze nevydělám

2999
Tomáš Frimmel, Business Unit Manager v eD system

Periferie a networking mají nového šéfa divize. Po několikaměsíčním interním výběrovém řízení se jím stal Tomáš Frimmel – rekordman v počtu najetých kilometrů za partnery, majitel psa s fobií a dosavadní produkťák, který rozjel Samsung LFD z nuly na mnohamilionové obraty měsíčně.

„Nejpřísnější byl Petr Slouka. Stále se vyptával a pochyboval nad námi použitými grafy pro řešení zadaných situací. Petr byl opravdu drsný,“ směje se Tomáš Frimmel, když vzpomíná na pětikolové výběrové řízení na pozici manažera skupiny nákupu pro periferie a networking, jímž úspěšně prošel a převzal tak pětadvacetičlenný tým po Janu Novákovi, který se v únoru stal ředitelem nákupu.

Jeho kariéra na nákupním oddělení přitom nebyla zpočátku úplně v plánu. „Před čtyřmi lety jsem pracoval na místě, kde jsem nebyl spokojený, a tak jsem řešil, co dál,“ vzpomíná na dobu, kdy se rozhodl ucházet o místo huntera na obchodním oddělení u Jaroslava Čerbáka. „V průběhu dvou tří kol ale zjistili, že neumím prodávat, mou silnou stránkou byl naopak nákup,“ s pobavením popisuje svůj start produktového manažera pro Samsung.

„Společně se Samsungem jsme zkoušeli, zda to v naší republice vůbec bude fungovat.“

5 zajímavostí o Tomášovi

1. Jakožto rodák ze Znojma má rád víno. Jeho oblíbenou odrůdou je Tramín.

2. V nejbližší době by si rád splnil jeden z cestovatelských snů a podíval se na Kubu.

3. Je fanoušek rockové hudby. Jeho oblíbenou kapelou je Vypsaná fixa.

4. V rámci eD drží rekord v počtu najetých kilometrů za partnery, a to úctyhodných 117 tisíc kilometrů za rok.

5. Má doma jorkširského teriéra Dudu, který má fobii z otevřených prostor.

V té době značka začala v rámci B2B prodávat LFD (Large Format Displays) panely a eD tak stálo v Česku na počátku obchodování s touto komoditou. „Byli jsme taková první vlaštovka. Společně se Samsungem jsme zkoušeli, zda to v naší republice vůbec bude fungovat. Ukázalo se, že ano. Z nuly jsme se dostali na mnohamilionové obraty měsíčně a dnes můžu říci, že v této oblasti dlouhodobě hrajeme prim, o čemž svědčí většinový marketshare jak v Česku, tak na Slovensku,“ přibližuje svůj úspěch, za nímž vidí kombinaci dvou klíčových prvků obchodování.

Dva faktory úspěchu

Oblast Smart Signage je postavena na vztahovém businessu. „Jsme s partnery v kontaktu v podstatě pět let, známe se napříč trhem, a to i s těmi, co od nás momentálně neodebírají. Vždy jsme ale schopni jim pomoci,“ upřesňuje. Druhým faktorem je znalostní podpora, kterou má podle něj eD napříč distributory nejlepší. To je dáno specializací Tomáše a jeho kolegy Vojty Vavrečky pouze na LFD značky Samsung.

Hlavním důvodem, proč jej tato práce baví, je rozmanitost. Jde o specifický business, ve kterém je každý případ jiný. Vždy je potřeba zjistit, co zákazník, respektive integrátor, potřebuje a následně řešení navrhnout a vytvořit. I z tohoto důvodu tráví Tomáš osmdesát procent své práce na cestách. „U těchto komodit nám nikdo nezavolá s tím, že by chtěl u nás koupit to a to. Z kanclu zkrátka v této oblasti peníze nevyděláme,“ vysvětluje s tím, že u LFD je důležité jezdit, nabízet a přesvědčovat.

Chytredispleje.cz

Na tomto webu Tomáš se svým týmem aktivizuje poptávku u koncových zákazníků a prezentuje zajímavé projekty, na kterých se eD podílelo.

Jako jeden z nejúspěšnějších projektů uvádí Decathlon. Díky jeho práci eD dodalo stovky kusů displejů do všech evropských prodejen tohoto sportovního řetězce.

Podobných úspěchů zaznamenal Tomáš řadu, a tak na pozici manažera nákupu přináší cenné know-how. To bude i nadále zúročovat u větších projektů.

Portfolio jako ucelená nabídka
V čem se nyní změní má práce? I nadále se budu soustředit na udržení partnerské základny, klíčových zákazníků. Naopak běžnou denní operativu a menší objednávky již přenechám kolegům,“ přibližuje Tomáš a dodává, že v delším horizontu se bude se svým týmem snažit aplikovat cestu, která byla úspěšná u Samsungu, také na další komodity, či dokonce na celý segment periférií. „Už dnes sleduji, že si nás začaly všímat další značky toužící zvolit podobný model spolupráce,“ uvádí další plánované kroky.

„Nyní mám pod sebou spoustu seniorních produkťáků, kteří ví, jak v tom chodit.“

Společně s týmem tak bude koordinovat postupy a strategie a v prvních týdnech zjišťovat, kde může pomoci. „Vím však, že mám nyní pod sebou spoustu zkušených seniorních produkťáků, kteří mají své značky moc dobře zvládnuté a ví, jak v tom chodit,“ doplňuje.

Jako příležitost do budoucna vnímá řadu nových a v současnosti raketově rostoucích značek. „Krom toho je třeba z našeho portfolia vytvořit ucelenou nabídku. Doplnit příslušenství k produktům v nabídce, abychom zákazníkům například při nákupu televize dokázali prodat také stojan, kabeláž a další komponenty,“ vysvětluje svou vizi.

Vývoj bude podle něj velmi poznamenán stále silnějším vlivem gamingu. Ten se promítne do nabídky i poptávky po monitorech, sluchátkách, myších, klávesnicích a dalšího příslušenství. „Zajímavým segmentem bude určitě i oblast 3D tiskáren, kterou jsme také začínali před čtyřmi lety budovat,“ uzavírá Tomáš Frimmel.