Na pozici ředitele nákupu přinesu maximální tah na branku

2970

Za vysokoškolských studií přišel do eDéčka jako student. Původně plánovaná stáž se proměnila v práci manažera, která se protáhla na několik let. Za tu dobu pomohl firmě k mnoha úspěchům, díky kterým oddělením nákupu postupoval na vyšší pozice. Když se v prosinci 2017 stal Petr Slouka výkonným ředitelem a uvolnilo se místo ředitele nákupu, Jan Novák byl jasnou volbou.Ve svých 29 letech dostal na starosti celý nákup.

Honzo, popiš nám od začátku svou kariérní cestu až na nynější pozici ředitele nákupu.
Tento rok v květnu tomu bude sedm let, co jsem začínal jako eD Student. Firmu jsem si tehdy sám vyhlédl, jelikož mě zajímala oblast IT v B2B. Po čtyřech měsících mi byla nabídnuta práce produktového managera, na této pozici jsem pracoval téměř tři roky. Poté se uvolnilo místo business unit managera, na které si vedení společnosti vybralo mě. To už byl jen poslední post před současnou funkcí.

Co považuješ za největší úspěchy na dosavadních pozicích, které eD s tvou pomocí získalo?

Rozšíření portfolia o více než dvacet světových značek, například Ricoh, NEC, Brother, Lexmark nebo Sharp pro segment tiskáren i LFD displejů. Podařilo se nám vstoupit se značkou Optoma do České republiky a dostat ji na druhou pozici na českém trhu s projektory. Dále jsme rozjeli segment 3D tiskáren a byl jsem členem týmu, který zahájil mezinárodní spolupráci eD s Amazonem.

A kdybys měl vybrat jeden úspěch, na který jsi nejvíce hrdý?

Z osobního hlediska je to dvacetičlenný tým profesionálů, který jsem vytvořil za svého působení v mé bývalé business unitě periferií a networkingu. Obchodně je to pak nepřetržitý, více než čtyřletý, dvouciferný růst obchodních výsledků tohoto týmu ve svěřené oblasti.

Vzpomeneš si také na některá ocenění?

Obdrželi jsme prakticky všechna možná ocenění, která jsme získat mohli. Namátkou si vybavím ta poslední, jako je největší distributor HP v prodeji Computing & Printing produktů, nejlepší distributor Canon na českém a slovenském trhu a nejlepší distributor hardwaru OKI. Důležité je ale to, že se nám ocenění daří každoročně obhajovat.

Opusťme už minulost. Co přineseš na pozici ředitele nákupu?

Maximální tah na branku, a to ve všech aspektech, které si člověk pod tím pojmem představí.

Jaké jsou tvé cíle pro nejbližší období?

Svou pozornost zaměřím na značky, v nichž máme nízký tržní

podíl oproti naší konkurenci v B2B segmentu. Druhým cílem je získání nových kontraktů se značkami, které nemáme v současnosti v distribuci, jako je Dell, Apple nebo Lenovo.

V eD se nyní postupně rozvíjí non-IT segment. Jaké budou tvé kroky v této oblasti portfolia?

Tohle je pro nás nová strategická oblast s rozvojovým potenciálem nejenom v České republice. Non-IT jsem věnoval spoustu času a budu v tom pokračovat. Výsledky, kterých jsme prozatím dosáhli, jsou úžasné, přidali jsme desítky dodavatelů a stovky značek. Plně budu podporovat nové kontrakty a další rozšiřování produktového portfolia i personálního non-IT týmu, u kterého je pro nás prioritní odbornost.

Na závěr to trošku odlehčíme. Co dělá ředitel nákupu ve volném čase?

Když už nějaký volný čas mám, tak jej trávím s rodinou. Ideální volný den je pro mě celodenní výlet a večer dobré víno, dobré jídlo a dobrý film v teple domova.