3, 2, 1… Startujeme digitální transformaci IT distribučního trhu

3741

Digitální transformace. Všichni o ní mluví, pár jedinců si pod ní něco konkrétního představí, málokdo pro ni ale něco dělá. Dosáhnout jí však nemusí být tak nereálné, jak se může na první pohled zdát.

S řešením pro B2B IT trh přichází holding Digital First Marketing Group (DFMG). Jeho zástupci – Tomáš Jindříšek (Dark Side), Michal Ročeň (Pria) a Šimon Churý (eD system) – prozradili, co vše digitální transformace obnáší i následně přináší.

Holding DFMG tvoří agentury Pria a Dark Side. Do projektu zároveň investorsky vstoupila skupina eD system group. Na co se tyto tři subjekty specializují?


TJ:
Dark Side je pražská digitální a PR agentura. Pro klienty vytváříme a spravujeme marketingové strategie, webové prezentace, e-commerce, online kampaně, sociální média, mobilní řešení, výkonnostní marketing a další. Mimo jiné jsme vyvinuli vlastní metodiku Dark Side Reach, která v onlinu kombinuje performance marketing, PR a content marketing.
MR: Do projektu dále vstoupila Pria – největší moravská digitální marketingová agentura. Mezi hlavní aktivity naší společnosti patří tvorba a správa webových a mobilních aplikací, performance marketing (SEO, PPC), zvyšování konverze, definování a následné naplňování obsahové strategie klienta. Naší předností je vlastní patentovaný přístup Digital First, který představuje unikátní know-how v posloupnosti marketingových prací.
ŠCh: Třetí tváří projektu se stala skupina firem eD system group, pod kterou nyní DFMG spadá. eD v současné době působí na českém, slovenském i polském trhu a sdružuje firmy eD system, CELogis, DNS, E LINKX a Dileris. Tedy několik společností z oblasti logistiky, distribuce, IT servisu a služeb, vývoje softwarů a B2B i B2C trhu.

Pria a Dark Side jsou zavedené značky. Obě agentury jsou na trhu deset let, dohromady máte 150 klientů a kumulovaný obrat 70 milionů. Nebudete si v holdingu konkurovat?

Tomáš Jindříšek (Dark Side)

TJ: Právě naopak. Každý se specializujeme na trošku jinou oblast, takže se pracovně budeme synergicky doplňovat. Vypomáháme si kapacitami a postupně spojujeme týmy. Vytvořili jsme navíc pracovní skupinu napříč Dark Side i Pria, která se specializuje na pomoc klientům eD system group.
MR: Přesně tak. Zároveň máme společné přemýšlení „out of the box“ a mezi hlavní hodnoty obou agentur patří důraz na vývoj užitečných řešení pro naše klienty.

A proč se přidalo eD?

Šimon Churý (eD system)

ŠCh: Všeobecným cílem je posílení prodeje od našich dodavatelů přes nás až k partnerovi tak, aby z toho těžily všechny tři články řetězce a nikdo nezůstal stranou. Celková vize by se dala rozdělit do tří rovin.

Začnu skokovým zvýšením naší marketingové kapacity. Stávalo se, že po nás značky chtěly zajistit marketing nejen v B2B, ale i v B2C. Museli jsme je ale odmítat. Nyní jsme díky DFMG schopni pokrýt obě oblasti vlastními silami v rámci skupiny. Druhou rovinou je interní posílení. Díky know-how od kolegů z agentur budeme v eD schopni zkvalitnit vnitřní procesy, naučit se lépe pracovat s daty a v konečnému důsledku zvýšit své výsledky a podíl na trhu. Třetí rovinou je pak posílení externí – zvýšení výsledků našich partnerů skrze aktivní spolupráci a vytváření poptávky.

To pořadí je chronologické – napřed jsme získali know-how, díky němu transformujeme sami sebe a v dalším kroku se pustíme do digitální transformace B2B trhu v IT.

V čem je největší přínos digitální transformace? A čím bude prospěšná zákazníkům eD?

TJ: Efektivní propojení všech digitálních kanálů a procesů ve firmě vede k výraznému navýšení prodejů. To je ten důvod, proč by každá firma měla přemýšlet nad svou digitální transformací. Dotýká se různých procesů, externí i interní komunikace, prodejů a péče o zákazníka nebo náborů nových zaměstnanců. Když firma zdigitalizuje tyto oblasti, tak automaticky dojde k její celkové transformaci. Nejdůležitějším prvkem, aby k tomu došlo, jsou data.

O datech mluví všichni. Každý ví, jak jsou důležitá. Všichni je sbírají. Tím to ale většinou i končí. Co s tím?

Michal Ročeň (Pria)

MR: To je právě ten problém. Každý zákazník za sebou dnes zanechává obrovskou digitální stopu, ale data z ní většinou ve firmách jen leží a nikdo s nimi nepracuje. Z tohoto důvodu vyvíjíme vlastní řešení s názvem eD analytics, které zajistí monitoring prodejních kanálů. Původně se jednalo o nástroj pro sledování pohybu zboží jednoho z klientů eD v partnerských e-shopech, ale vzápětí nám došlo, že to má mnohem širší potenciál.

Na čem DFMG pracuje dále?

ŠCh: Máme ambice nadále rozšiřovat naši odbornost a kapacitu v B2B i B2C komunikaci. Chystáme také další projekt pro rozvoj společného byznysu s IT značkami – Digital First Academy. Jde o systém školení a certifikací přizpůsobený potřebám konkrétního zákazníka. Tím budou firmy působící v naší branži, které budeme učit, jak dělat digitální marketing v IT. A především, jak díky němu můžeme společně na distribučním trhu efektivněji prodávat.

Co přinese DFMG klientům a partnerům eD?

Digitální transformace

Každá firma má dnes nějakou kombinaci digitálních kanálů a procesů. Má weby, sociální média nebo informační systém. Bohužel většinou nejsou tyto digitální komponenty a kanály efektivně propojeny ani vyladěny na nejvyšší výkon. Máme společnou cestu, proto s partnery pomocí rychlejšího dodávání informací a analýzy dat zásadním způsobem navýšíme naše společné prodeje a efektivitu práce.

eD analytics

Tento připravovaný nástroj na monitorování výkonnosti e-shopů a prodeje zboží bude skupina eD poskytovat exkluzivně svým partnerům. Nástroj dokáže monitorovat dostupnost zboží na e-shopech, ceny, popisky produktů, obrázky, videa, cross-sell a up-sell u produktů, atraktivnost vyhledávání a analýzu kampaní. V plánu je také implementace modulu na zákaznické recenze a zákaznické hodnocení.

Uvedení nové značky

Digital First Marketing Group a eD system dokáže efektivně a kvalitně uvést značku nebo nový produkt na B2B i B2C trh. A proč si jako partnery pro tento důležitý krok zvolit právě odborníky z DFMG a eD? Výhodou je jednoznačně naše znalost IT trhu a široká datová základna. Vy navíc získáte jednoho partnera pro B2B i B2C marketing, což výrazně zefektivní a zrychlí komunikaci, ušetří čas a zajistí větší synergii jednotlivých kampaní.