Martin Štrupl: Budujeme jedničku na středoevropském trhu digitálního marketingu

625
Fotky k tomuto článku vznikly v areálu Vily Na Landeku, www.vilanalandeku.cz

Skupina eD system group, do které patří eD system, v červnu investorsky vstoupila do vznikajícího holdingu Digital First Marketing Group (DFMG). Co nový projekt přinese IT značkám, B2B trhu i firmě eD system prozradil Martin Štrupl, hlavní tvář tohoto propojení společností z různých technologických a IT oborů.


Martin Štrupl, Managing Partner eD group 

Dříve působil v papírnách a ve strojírenství. Posledních 15 let však bylo jeho jméno spjato s potravinářstvím, konkrétně se společností Hamé, kde vykonával funkci generálního ředitele. Na konci roku 2018 se rozhodl pro životní změnu – odchod z korporátu a vstup do IT. Po několikaletých debatách o možné spolupráci a partnerství s akcionáři eD totiž přišla ta správná příležitost, stal se Managing partnerem pro celou skupinu firem eD system group a dostal na starost také projekt DFMG.

Můžete nám krátce představit příběh projektu DFMG?

Na konci minulého roku ke mně přišla informace o prodeji agentury PRIA. Řekl jsem o této příležitosti hlavnímu akcionáři eD system group Hynkovi Tylovi a začali jsme se o to společně zajímat. V průběhu jednání se naskytla možnost spojit to ještě s agenturou DarkSide. A tak se zrodila myšlenka vytvořit DFMG.

Na co se projekt specializuje?

V podstatě na veškerý online a digitální marketing. Zákazníkům můžeme nabídnout kompletní marketingový balíček zahrnující i poradenství a návrh strategie.

Popište nám jednotlivé firmy ve skupině DFMG.

Agentury jsou podobně velké. PRIA sídlí ve Zlíně a pobočku má v Praze. Nejsilnější pozici má na Moravě, ale obsluhuje i celostátní zákazníky. DarkSide je pražská agentura a stará se o velké značky. Obě jsou v podstatě stejného zaměření, ale regionálně a hlavně z hlediska portfolia zákazníků si nekonkurují. Do budoucna se tam logicky nabízí propojení.

Jaké byly reakce na toto sloučení agentur a propojení s eD group?

Velmi pozitivní. Není to vnímáno jako nějaké nepřátelské převzetí. Majitelé agentur se sice tímto stali minoritními vlastníky, ale ve svých funkcích zůstávají a budou se stále podílet na řízení firem. To nadále klientům zajistí odbornost a vysokou úroveň profesionality.

V čem je projekt unikátní?

Nejvíce se mi na tom líbí lidská a profesní symbióza firem. Majitelé agentur se znají, navzájem se doplňují a respektují, není mezi nimi po profesní stránce žádný konflikt. Když jsem se s nimi začal scházet, tak oproti jiným, i daleko větším akvizicím, které jsem dělal, je zde silný lidský faktor. To vše si velmi dobře lidsky sedlo i s marketingovým ředitelem eD system Šimonem Churým.

A proč propojení s eD group?

eD system i další společnosti ve skupině jsou v digitálním marketingu aktivní. Prostředky firem se přesouvají z klasických nástrojů a médií do těch digitálních a online, jde o nejvíce rostoucí část marketingu. My se chceme na té vlně svézt a vytvořit konkurenční výhodu.
Digitálních agentur je v našem prostředí celá řada, trh by se měl konsolidovat. Cílem je proto vybudovat velký subjekt v dynamicky rostoucím oboru, jedničku na středoevropském trhu.

„Na DFMG se mi nejvíce líbí profesní a lidská symbióza“

Kdo jsou hlavní představitelé projektu? Kdo jej řídí?

Z hlediska propojení a akvizice jej řídím já. Hlavní představitelé jsou nadále nyní již minoritní majitelé – za PRIU Jan Podzimek a Martin Krkoška, za DarkSide Michal Kříž a Tomáš Jindříšek.

Po 15 letech v potravinářství se Martin přesunul do oboru IT. Nyní se stal hlavní tváří projektu DFMG.

Zejména Tomáš je známá osoba v digitálním marketingu a určitě bude i nadále tváří projektu. Za eD jsem do toho namočil Šimona Churého, protože z firem eD groupu má jediný eD system kompletní marketingové oddělení. Šimon navíc dříve působil v marketingové agentuře a toto prostředí je mu tak blízké.

Mohl byste nám blíže popsat vaši roli?

Jedna etapa, kterou jsem měl na starost a řídil jsem ji, byla akvizice. Druhá etapa je implementace a de facto koordinace obou agentur. Konkrétně organizuju na měsíční bázi reporting, pravidelné porady, hledáme synergie a snažíme se o co nejefektivnější model propojení agentur. Krom toho jim přihrávám nové příležitosti z trhu.

 

 

Předpokládá se další rozvoj DFMG?

Ano, projekt nekončí. Kromě organického růstu chceme DFMG podpořit další akvizicí. Už teď jsme v procesu přikoupení třetí agentury.

V čem spočívá přínos pro B2B IT trh?

Propojíme know-how, informace i data v tomto oboru a nabídneme tak sofistikované a efektivní řešení v celé oblasti online digitální komunikace. Je to obor, který nadále poroste. Z hlediska cílení na zákazníka je online efektivnější než klasická média a kde jinde by měl být nejsilnější než v IT oboru. Realita na trhu je ale zatím jiná, některé firmy v oboru rychloobrátkového zboží jsou v digitálním marketingu podstatně dále než IT značky.

A čím je přínosný pro eD system?

Stane se z toho konkurenční výhoda, budeme mít náskok a můžeme být nejlepší v poskytování další nadstandardní služby našim dodavatelům. Může to být ale samozřejmě
zajímavé nejen pro ně, ale i pro naše další obchodní partnery a zákazníky.

„Digital není jen o webové stránce, tu dnes mají všichni, je potřeba dělat další kroky“

Co projekt přinese značkám v B2B distribuci, se kterými spolupracuje eD system?

Ne všechny značky mají jasnou strategii v online marketingu. Nyní nabízíme službu, která pro ně znamená kvalitní řešení, jak zahájit či rozšířit a následně efektivně působit v online komunikaci. Digital není jen o webové stránce, tu dnes mají všichni, je potřeba dělat další kroky. S jednou z velkých mezinárodních značek jsme již v tomto duchu zahájili spolupráci.

Znamená to možnost pomoci nejen s B2B komunikací, ale i s B2C?

Ano. Dříve zde byl zájem některých značek, zda by pro ně eD mohlo udělat také B2C kampaň, nicméně tyto nabídky se musely z důvodu nedostatečných kapacit odmítat. Díky DFMG pro ně budeme moci být jediným partnerem pro B2B i B2C komunikaci.

Z hlediska propojení a akvizice řídí projekt Martin. Dalšími hlavními představiteli jsou pak jednotliví vlastníci agentur. Za PRIU Jan Podzimek a Martin Krkoška, za DarkSide Michal Kříž a Tomáš Jindříšek. Všichni se znají, navzájem se doplňují a respektují.

Více o jednotlivých firmách v holdingu DFMG

eD system group sdružuje několik společností z oblasti logistiky, distribuce, IT servisu, vývoje softwarů a B2B i B2C trhu. Mezi hlavní členy patří například přední český a slovenský IT distributor eD system, společnost pro logistická řešení CELogis, projektový distributor DNS, systémový integrátor E LINKX nebo společnost zaměřená na komplexní správu hardwarového vybavení Dileris a.s. Skupina v současné době působí na trzích v ČR, SR, PL a její souhrnný obrat se blíží 15 miliardám korun.

Dark Side je přední pražská digitální a PR agentura. Vyvinula vlastní metodiku Dark Side Reach, která v online kombinuje Performance Marketing, PR a Content Marketing. Mezi její klienty patří Staropramen, KFC, Milka, Starbucks, Fashion Arena Prague Outlet, Česká Spořitelna, IT firma SAS, Deloitte. Agentura také provozuje portály datové žurnalistiky Česko v datech a Evropa v datech. Obrat má 60 miliónů korun a 50 zaměstnanců.

PRIA je největší moravská digitální marketingová agentura se sídlem ve Zlíně a pobočkou v Praze. Na trhu je přes 10 let a její obrat při více než 50 zaměstnancích přesahuje 50 miliónů korun ročně. Mezi hlavní aktivity společnosti patří tvorba a správa webových a mobilních aplikací, performance marketing (SEO, PPC), zvyšování konverze, definování a následné naplňování obsahové strategie klienta. Její odlišnost je využívání vlastního patentovaného přístupu DIGITAL FIRST, který představuje unikátní know-how v posloupnosti marketingových prací.

Více informací naleznete na www.digitalfirst.cz 

Za propůjčení prostor na focení k tomuto článku děkujeme týmu z Vily Na Landekuwww.vilanalandeku.cz